23.08.2019

2019-2020 YILI UMRE KAYITLARI BAŞLAMIŞTIR

Başkanlığımız 2019-2020 Umre Organizasyonunda uygulanacak usul ve esaslara ilişkin
hususlar aşağıda belirtilmiştir.


I. MÜRACAAT ve KAYIT İŞLEMLERİ


1- Başkanlığımızın Umre Organizasyonuna katılmak isteyenler;
Dâhil olmak istediği umre turunu seçip ücretini ilgili banka hesabına yatırdıktan sonra herhangi
bir müftülüğe müracaat ederek veya hac.gov.tr adresinden kayıt işlemini yapabileceklerdir.
2- Kayıt yaptırdıktan sonra;
a) Doldurduğu Ek-1 umre sözleşmesini,
b) 45 yaşından küçük kadınlara ve 18 yaşından küçük erkeklere Suudi Arabistan
Konsolosluğundan vize alabilmek için, Ek-2 örneğe uygun olarak noterden alınacak
muvafakatname ve taahhütnameyi,
c) 45 yaşından küçük kadınlardan erkek akrabasıyla gidecek olanlar eşlerinin vereceği
muvafakatnameyi,
Kayıt yaptırdığı müftülüğe teslim edecektir.
3- Alınan muvafakatname müftülüklerce muhafaza edilecek, istenmesi halinde Hac ve Umre
Hizmetleri Genel Müdürlüğüne(Genel Müdürlük) gönderilecektir.
4- Umre yolcularının, aynı uçakla gitme ve aynı odada kalma talepleri Umre Programı
üzerinden yapılacaktır. Bu nedenle uçak, oda ve vize işlemlerinde aksaklığa meydan
verilmemesi için mahrem, din görevlisi bağlantısı ve aynı odada kalma talebi kayıt tarihi süresi
içinde müftülüklerimizce tamamlanacaktır.
5- Planlamada mahremiyet bağı olanların aynı odaya; münferit erkek veya kadınların da kendi
aralarında aynı odaya yerleşimleri sağlanacaktır.
6- Umre yolcusunun, tura ait ücretini yatırmış olması, kaydının tamamlandığı anlamına
gelmemektedir. Bu sebeple umreye müracaat eden kişinin bilgileri, hac.gov.tr adresindeki web
sayfasında yer alan Umre Programına günlük olarak girilecektir.
7- Turun son müracaat tarihinden bir (1) gün sonra Umre Programına kayıt işlemleri otomatik
olarak kapanacağından bu tarihe kadar kayıtlar eksiksiz bir şekilde yapılacaktır.
8- İlçe müftülükleri, kayıtlarla ilgili iş ve işlemleri il müftülükleriyle koordineli olarak yapacaklardır.
9- Yapılan işlem sonrası Umre Programından alınacak kayıt sözleşmesi tasdik edilerek
muhafaza altına alınacaktır.


II. PASAPORT ve AŞI İŞLEMLERİ


A- Pasaport İşlemleri
1- Umre yolcuları, tur tarihi itibariyle geçerlilik süresi yıl olan en az bir (1) pasaportunu kayıt
yaptırdığı müftülüğe teslim edecektir.
2- Pasaportlar teslim alınırken; pasaportun geçerlilik süresi kontrol edilecektir.
3- Pasaport bilgileri, programa pasaport tarama cihazından aktarılacak, pasaport tarama cihazı
bulunmayan ilçe müftülükleri ise tarama işlemlerini il müftülüklerinde yapacaktır.
4- İlçe müftülükleri pasaportları turun son müracaat tarihinden en geç bir (1) gün sonra il
müftülüğüne teslim edecektir.
5- Umre Programından alınacak etiket dökümü, pasaportun üzerine yapıştırılacak ve pasaport,
turun son müracaat tarihinden sonra Genel Müdürlüğe gönderilecektir.
6- İl müftülükleri pasaportları Genel Müdürlüğe; sayısı 50'den az olması halinde ödemeli olarak
kargoyla; 50'den fazla olması halinde görevlendireceği bir personelle gönderecektir. Bu
personelin yolluğu görevlendirme onayına istinaden Başkanlıkça hac ve umre hesabından
ödenecektir.
7- Pasaport işlemleri için gelen personel, seyahatini kara yolu ile yapacaktır.
Ancak zorunlu hallerde seyahatini hava yolu ile yapması gerektiğinde; Genel Müdürlük ile
irtibata geçerek bilet talebinde bulunacak; uçak bileti Genel Müdürlük tarafından temin
edilecektir.
8- Vize işlemleri tamamlandıktan sonra; umre yolcularına ait pasaport, uçak bileti ve umre kimlik
kartları o turda görevlendirilen din görevlisine veya ilgili müftülükten ya da Genel Müdürlükçe
görevlendirilen personele, Başkanlıkta veya mahallinde teslim edilecektir. Görevlendirilen
personelin yolluğu Başkanlıkça hac ve umre hesabından ödenecektir.
B-Aşı İşlemleri
Umre yolcusu, il sağlık müdürlüklerince belirlenen sağlık merkezlerinden birine giderek, Konjuge
Meningokok Menenjit aşısı yaptıracak ve alacağı aşı kartını umre süresi boyunca yanında
bulunduracaktır.


III. UMRE ÇIKIŞLARI, UMRE PROGRAM ve TURLARI


A) Umre Çıkışları
1- Çıkışlar, 15 Eylül 2019 tarihinden itibaren başlayacaktır.
2 -Umre seyahati hava yolu ile yapılacaktır.
3- Yolcuların uçuş işlemleri, yolcu sayısının yoğunluğu dikkate alınarak;
Adana, Adıyaman, Amasya-Merzifon, Ankara-Esenboğa, Antalya, Antalya Alanya-Gazipaşa,
Balıkesir-Koca Seyit, Batman, Bingöl, Bursa-Yenişehir, Denizli-Çardak, Çanakkale, Çorlu,
Diyarbakır, Elazığ, Erzurum, Eskişehir, Erzincan, Gaziantep, Hatay, Isparta-Süleyman Demirel,
İstanbul, Sabiha Gökçen, İzmir-Adnan Menderes, Kayseri-Erkilet, Kahramanmaraş, Kastamonu,Kocaeli, Konya, Kütahya-Zafer, Malatya-Erhaç, Mardin, Muğla-Dalaman, Muş, Nevşehir,
Ordu-Giresun-(OGU), Samsun, Sinop, Sivas, Şanlıurfa, Trabzon, Uşak, Van-Ferit Melen ve
Zonguldak,
Havalimanlarından yapılabilecektir.
4- Uçuşlar, kafile oluşması halinde umre yolcusunun tercih ettiği veya kendisine en yakın
havalimanından; bunun mümkün olmaması halinde Genel Müdürlükçe uygun görülen
havalimanlarından yapılacaktır.
5- Umre yolcularının kesin gidiş ve dönüş tarihleri, uçak rezervasyonları yapıldıktan sonra
bildirilecektir.
B- Umre Program ve Turları
1-Umre turları, mücbir sebep olmadıkça daha önce ilan edilen programlar çerçevesinde
uygulanacaktır.
2-Müftülükler, umre turlarını yakından takip ederek, umre programını vatandaşlarımıza
zamanında duyuracak ve konunun sürekli gündemde kalmasını sağlayacaktır.
3-Konu, personel toplantılarında sürekli gündeme getirilip izah edilecek, umreye gitme
arzusunda olan vatandaşlarımızın zamanında bilgilendirilmeleri sağlanacaktır.
4-Başkanlığımız umre organizasyonu ile ilgili bilgi verilirken ulaşım, iskân, iaşe gibi temel
hizmetlerimizde mevcut durumun dışında asla abartılı vaatlerde bulunulmayacaktır.
5-2019-2020 yılı birinci dönem umre turlarına ilişkin bilgiler hac.gov.tr adresinde yer
almaktadır.


IV. ÜCRETİN ÖDENMESİ ve İADESİYLE İLGİLİ İŞLEMLER


A-Ücretin Ödenmesine İlişkin İşlemler
1-Umre ücretleri Suudi Arabistan Riyali (SAR) olarak tahsil edilecektir.
2-Umre ücretleri; Vakıfbank, Vakıf Katılım Bankası, Ziraat Bankası, Ziraat Katılım Bankası,
Halkbank, Albaraka Türk Katılım Bankası, Kuveyt Türk Katılım Bankası, PTT Bank,
Türkiye Finans Katılım Bankası şubelerinden birinde, kurumsal umre hesabına peşin olarak
yatırılacaktır.
3- "Yurtdışı Çıkış Harcı" umre yolcuları tarafından ödenecektir.
B-Ücret İadesiyle İlgili İşlemler
1- Umre yolcusunun son müracaat tarihinden önce umreden vazgeçmesi halinde;
a) Umre yolcusu, dilekçe ile müftülüğe müracaat edecektir.
b) Kişinin, Umre Programından bağlantıları kontrol edilerek kaydı silinecektir.
c) Umre Programından alınacak "Ücret İade Belgesi" tasdiklenerek ilgili kişiye teslim dilecektir.
d) Bu kişi ücretini anlaşmalı bankalardan 15 gün içinde alabilecek, teslim alamayanlar için
müftülükler süre uzatımı yapabilecektir.
2- Son müracaat tarihinden veya vize işlemleri başladıktan sonra vazgeçmesi halinde;
a) Umre yolcusu, dilekçe ile müftülüğe müracaat edecektir.
b) İlgili müftülük, bu durumu, kişinin mahrem bağlantılarını ve kendisine malzeme verilip
verilmediğini belirten bir üst yazı ile Genel Müdürlüğe bildirecektir.
c) Kişinin kaydı Genel Müdürlükçe silinecektir.
d) Müftülük tarafından Umre Programından alınacak Ücret İade Belgesi tasdiklenerek ilgili
kişiye teslim edilecektir.
e) Bu kişi ücretini anlaşmalı bankalardan 15 gün içinde alabilecek, teslim alamayanlar için
müftülükler süre uzatımı yapabilecektir.
3-Yukarıdaki maddelerde belirtilen işlemlerde;
Umre yolcusuna, malzeme ve kitap verildiyse 70 (yetmiş) SAR vize alındıysa 270
(ikiyüzyetmiş) SAR ücret kesintisi yapılacaktır.
C- Tur ve Oda Değişikliği ile İlgili İşlemler
1-Son müracaat tarihinden önce tur ve oda değişiklik talebi;
a) Talep edilen turda veya odada yer olması durumunda değişiklik, müftülükçe yapılacak,
değişikliğe dair Umre Programından alınacak çıktı tasdiklenerek ilgili kişiye verilecektir.
b) Tur değişikliğinden kaynaklanan ücret farkı ilgili kişi tarafından anlaşmalı bankalardan birine
yatırılacak veya geri alınabilecektir.
2-Son müracaat tarihinden sonra yapılan tur ve oda değişiklik talebi;
a) Umre Programından alınacak tur ve oda değişikliği ile ilgili çıktı, tasdiklenerek ilgili kişiye
verilecektir.
b) Tur değişikliğinden kaynaklanan ücret farkı ilgili kişi tarafından anlaşmalı bankalardan
birine yatırılacak veya geri alınabilecektir.
3- Son müracaat tarihinden sonra mahrem bağlantıları ve tur değişiklik talebi;
a) Değişiklikler, Genel Müdürlük Umre Bürosu ile irtibata geçilerek yapılacaktır.
b) Vize işlemi başladıktan sonra yapılacak mahrem bağlantısı veya tur değişikliği, yeniden vize
almayı gerektirdiğinden vize ile ilgili masraflar ilgililerden tahsil edilecektir.
c) Bu durumda ücret, Genel Müdürlük tarafından verilecek "vize ücreti" banka kodu ile
anlaşmalı bankalara yatırılacaktır.
d) Tur değişikliğinden kaynaklanan ücret farkı ilgili kişi tarafından anlaşmalı bankalardan
birine yatırılacak veya geri alınabilecektir.
4-Umre yolcusunun Suudi Arabistan'a gitmeden önce vefat etmesi durumunda ücret
iadesi;
a) Vefat eden kişi müftülük tarafından umre programından silinecektir.
b) Varis/varisler Ek-3 yazı ekinde yer alan bilgi ve belgeleri ile müftülüğe müracaat edecek,
müftülükler ilgili belgeleri Genel Müdürlüğe gönderecektir.
c) Gerekli işlemler ve yasal kesintilerden sonra kalan miktar varis/varislere iade edilecektir.
5-Umre yolcusunun, Suudi Arabistan'a gittikten sonra vefat etmesi veya erken dönmesi
halinde;
Umre yolcularını Suudi Arabistan'a götürüp-getirecek hava yolları şirketlerinden temin edilen
uçak biletinin ücret giderleri, Mekke ve Medine'deki ikamet edilen bina/otellerin kira bedel
giderleri, yemek ücret giderleri, şehirlerarası transfer için kiralanan araçların giderleri,
Mekke-Medine'deki gezi yerleri için kiralanacak araçların giderleri ve vize ücreti giderleri ile ilgili
ödemeler bu hizmetleri sağlayan kurum/kuruluşlara, kişi/kişilere peşin olarak yapılmaktadır.
Yolcunun vefatı veya erken dönmesi durumunda söz konusu kurum/kuruluş, kişi/kişilerce
Başkanlığımıza her hangi bir iade yapılmadığından vefat eden veya erken dönen umre
yolcusuna iade yapılamayacaktır.


V. GÖREVLİLERLE İLGİLİ HUSUSLAR


1-Umre organizasyonunda görevlendirilecek kafile başkanı, din görevlisi, kadın irşat görevlisi
ile ekip personeli, hizmetli ve şoförler, 05/08/2019 tarihli ve 12373329-300-E.432463 sayılı
talimatta belirtilen kriterler çerçevesinde seçilecektir.
2- Umre işlemleriyle ilgili olarak büro ve havalimanlarında görevlendirilen personelin başarılı,
liyakatli olmasına özen gösterilecektir.
3- Din hizmetleri sınıfında halen görev yapan veya emekli olan personelimizden;
a) Aynı turda en az kişilik grup oluşturanlar ile farklı turlarda kişiyi tamamlayanlar 30 30 tercihen
görevlendirilecektir.
b) Aynı turda en az 20 kişilik grup oluşturanlar istemeleri halinde gönüllü olarak oluşturdukları
grubun başında iaşe, ibate ve diğer masrafları Başkanlığımızca karşılanmak kaydı ile sorumlu
olarak görevlendirilebilecektir. Bu görevlendirmelerde kayıt yapılan umrecilerin tamamının aynı
turda olma şartı aranacaktır.
c) Grup oluşturanlar, ayrı dönemlerde olmak kaydıyla en fazla iki defa görevlendirilecektir.
(Emekli personelimizde görevlendirme sınırı gözetilmeyecektir).
d) 40 kişilik grup oluşturanlara ücretsiz (free) umreci götürme hakkı verilecektir.
e) Engelliler için düzenlenecek özel umre turlarında 20 kişilik grup oluşturanlar tercihen
görevlendirilecektir.
f) Başkanlığımız ve TDV personelinden çalışanlar ve emekliler; Başkanlığımız organizasyonu ile
umreye gitmek istemeleri halinde kendisi, eşi, çocukları, annesi, babası, kayınpederi ve
kayınvalidesi için tercih etmiş oldukları umre programında belirlenen ücreti yatıracaktır.
g) Din hizmetleri sınıfındaki personel umre sezonu boyunca 30 kişiyi tamamlamaları halinde
Başkanlığımızın uygun göreceği bir turda görevlendirilebilecektir. Bu personelin umreye
yönlendirdiği kişilerin isimleri müftülüklerce kayıt altına alınacaktır.
h) Grup oluşturan görevliler, vaizler ile emekli din görevlilerinde MBSTS şartı aranmayacaktır.
ı) Kadın vaizler ile kadın Kur'an kursu öğreticileri, grup oluşturdukları takdirde ihtiyaç halinde
kafilede kadın irşat görevlisi olarak görevlendirilebileceklerdir.
i) En az 30 kişilik grup oluşturan görevlilerin bilgileri müftülük tarafından, turun son müracaat
tarihi itibariyle sisteme girilerek, umrecilere ait imzalı listeler, bir üst yazı ile Genel
Müdürlüğe gönderilecektir.
j) 30 kişilik grup oluşturan vekil din görevlileri, geçici öğreticiler ile kurum dışından öğretmen
ve öğretim üyesi/görevlisi olan kişiler; oluşturdukları grubun başında ücret ödenmeksizin
sorumlu olarak görevlendirilebilecektir.
Ayrıca, geçici öğreticiler sadece yarıyıl tatili döneminde grubun başında ücret ödenmeksizin
sorumlu olarak görevlendirilebilecektir.
k) 30 kişilik grup oluşturan kurum dışı öğretmen ve öğretim üyesi/görevlisi olanlarda en az
İ.H.L mezunu olması ve dini rehberlik yapabilecek durumda bulunması şartı aranacaktır.
l) Hizmetin verimliliği açısından kafile başkanı ve din görevlilerinin, umrecilerin bulunduğu il
ve ilçelerden görevlendirilmelerine öncelik verilecektir.
m) Başkanlığımız umre organizasyonunda görevlendirilen personele yurt dışı görev yolluğunun
yarısı Suudi Arabistan'a gitmeden, kalan yarısı ise yurda döndükten sonra ödenecektir.
n) Umre organizasyonu düzenleyen seyahat acentaları ile kişisel çıkar sağlayacak şekilde iş
birliği yapan personel hakkında idari ve disiplin işlemi yapılacaktır. Bu itibarla;
o) Seyahat acentalarına umreci yönlendirme mukabilinde kişisel çıkar sağlamaya tevessül
edilmemesi, bu türden ilişkisi tespit edilenlere idari ve disiplin işlemi yapılacağının personele
yazılı olarak tebliğ edilmesi,
ö) Personelin mezkûr hükme aykırı davranmamaları için müftülüklerce her türlü önlemin
alınması, konunun yakından takip edilmesi, acentalarla çıkar ilişkisine girdiği tespit
edilenlerin delilleriyle birlikte Başkanlığımıza bildirilmesi,
p) Kendi imkânlarıyla umreye gitmek isteyen personelin; Başkanlık personeline sağlanan
indirimden de bahisle Başkanlığımız organizasyonuna yönlendirilmesi,
Başkanlığımızca gerekli denetimin yapılmasını teminen seyahat acentaları ile umreye gidecek
personelin isimleri Başkanlığımıza bildirilecektir.


VI. DİĞER HUSUSLAR


1- Umre yolcuları şahsi eşyalarını yanlarına alırken bölge ve iklim şartlarını dikkate almaları
hususunda bilgilendirileceklerdir.
2- Umre yolcularına Kuran-ı Kerim, Umre Yolcusu Rehberi, Kutsal İklimde Dua, Tavaf ve
Say Duaları adlı kitaplar ile seyahat el çantası, seccade, tespih, ipli sırt çantası verilecektir.
3- Umre organizasyonu hizmetleri cari harcamalarında kullanılması için Ek-4 tabloda belirlenen
miktar il müftülüklerine aktarılacaktır.
4- Müftülüklere gönderilen bu meblağdan;
a) Mesai saati dışında hafta içi ve hafta sonunda fiilen çalışan personelin yemek ücretleri,
b) Umre bürolarına gelen umrecilere yapılan ikram giderleri,
c) Umre bürosunda kullanılmak üzere alınan kırtasiye, fotokopi makinası, bilgisayar yazıcılarının
sarf malzemesi giderleri,
d) Taşıt hariç demirbaş alımı, nakliye ve hamaliye giderleri,
e) Umre bürosunda kullanılan telefon, faks ve internet giderleri,
f) Valilik/kaymakamlık onayıyla umre bürolarına tahsis edilen hizmet araçlarının bakım, onarım,
sigorta, vergi, muayene, yedek parça ve yakıt giderleri,
Ödenebilecektir.
5- Müftülüklerin yapacakları harcamalarla ilgili olarak illerde müftü veya yardımcısının, ilçelerde
müftünün ya da vekilinin başkanlığında en az üç kişiden oluşan Harcama Komisyonu
oluşturulacak, komisyonda varsa hac ve umre şube müdürüne yer verilecektir.
6- Komisyon üyeleri tarafından, harcamalara ilişkin belgeler imzalandıktan sonra aktarılan
meblağın kullanılmasına dair tablo doldurulup harcama belgeleri ve umre Ek-5 gelirlerine dair
banka ekstreleri ile birlikte;
a) İlçe müftülükleri 30 Haziran 2020 tarihi mesai bitimine kadar il müftülüklerine,
b) İl müftülükleri de 12 Temmuz 2020 tarihi mesai bitimine kadar Genel Müdürlüğe
göndereceklerdir.
7- Umre yolcularını bilgilendirmek amacıyla, her umre turu için "Umre Yolcuları Eğitim Programı"
kitapçığında yer alan 14 saatlik 7 ders, il müftülüklerince belirlenen program çerçevesinde, il/ilçe
müftülüklerinde düzenlenecek bilgilendirme ve eğitim seminerlerinde işlenecektir.
8- Bu seminerlerin en az bir günü, daha önce hac veya umre organizasyonlarında görev almış
müftü veya müftü yardımcıları, diğer günler ise kafile başkanları, din görevlileri ve kadın irşat
görevlileri tarafından yapılacaktır.
9- Seminerde ders veren görevlilere katılımcı sayısının en az 5 kişi olması kaydıyla saat başı
net 15 TL ders ücreti ödenecektir.
10- İl/ilçe müftülükleri, sayıya bakılmaksızın, umrecilere yönelik karşılama ve uğurlama programı
yapacaklardır.
11- Havalimanlarında görevlendirilen personel, yapılacak iş ve işlemlerde umrecilere yardımcı
olacaktır.
12- Bağlantılı uçuşlar dâhil olmak üzere havalimanlarında ekip sorumlusu olarak görevlendirilen
personele, uçakların gidiş ve dönüş günlerinde görev yaptıkları her gün için net 50 TL, idari
personele 40 TL, şoför ve hizmetli gibi diğer personele ise günlük net 35 TL ödenecektir.
13- Umre ile ilgili iş ve işlemlerin zamanında ve aksamadan yürütülebilmesi için ihtiyaç olması
halinde, umre kaydı yapan il müftülüklerinde ve il müftülüğünün uygun gördüğü ilçe
müftülüklerinde, 23 Ağustos 2019 - 30 Haziran 2020 tarihleri arasında fazla çalışma
yapılabilecektir.
Buna göre;
a) Umre büroları ve havalimanlarında, farklı personel görevlendirilecek; bir personel hem umre
bürosunda, hem de havalimanında görevlendirilmeyecektir. Ancak, hacdan sorumlu müftü
yardımcısı ile hac ve umre şube müdürü, her iki yerde de görevlendirilebilecektir.
b) Yeterli sayıda personel olmaması veya tecrübesinden dolayı bir personelin her iki yerde
görevlendirilmesi durumunda, görevlendirildiği gün ve tarih aynı olmamak şartıyla sadece bir
görev için ücret ödenecektir.
c) Aynı gün içerisinde bir personele birden fazla ücret tahakkuk ettirilmeyecektir.
14-Umre yolcularımız umreden döndüklerinde ziyaret edilip organizasyonumuz hakkındaki
kanaatleri alınacak; umrede iken vefat edenlerin yakınlarına taziyede bulunulacaktır.
15- İvedilik içeren konularda aşağıda belirtilen telefonlarla irtibat sağlanacaktır.